Terra preta

Terra_PretaTerra-preta o notiune de care bastinasii din Amazon nu erau straini. Ei printr-un procedeu, care din lipsa de dovezi istorice doar se banuieste, imbunatateau solul sarac reusind sa obtina recolte spectaculoase. Cum am la ai mei bucatica de pamant pe care mai cultiv si eu doua rosii si un castravete, normal ca ideea imbunatatirii calitatii solului, suna pentru mine a motiv de "evadare".
Sursele de pe net mi-au dezvaluit ca o carbonizarea a materialelor organice poate furniza materialul care amestecat cu solul sa contribuie la cresterea calitatii. de fapt asta se si banuieste ca faceau bastinasii: ardeau in lipsa oxigenului resturi vegetale care ulterior le combinau cu solul.
Dupa ce o sa resuesc sa-mi construiesc un sistem de carbonizare a resurselor vegetale o sa verific daca "teoria Terra preta" are efect asupra solului din gradina si o sa revin cu informatii.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu